Η μουσική ως η τέχνη του συνδυασμού των ήχων έχει την ικανότητα να γυμνάζει το πνεύμα. Η λέξη μουσική σύμφωνα με τα γραπτά των αρχαίων Ελλήνων ποιητών και φιλοσόφων παράγεται από τη «Μούσα» που σημαίνει ψάχνω διανοητικά.

Η μουσική το δώρο των Μουσών προσδιόριζε και χαρακτήριζε τον άνθρωπο που πράττει, σκέπτεται και αισθάνεται. Στις μέρες μας η εκπαιδευτική αξία της μουσικής μπορεί να έχει υποτιμηθεί από το σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα αλλά δεν παύει στην πραγματικότητα να υπάρχει και να είναι τεράστια.

Η μουσική απελευθερώνει τη φαντασία και το τραγούδι της δίνει λόγο. Η εναλλαγή των ρυθμών και των ήχων μας δημιουργεί εικόνες και συναισθηματικές διακυμάνσεις. Ενεργοποιεί το σώμα κι αυτό με τη σειρά του αναπαριστά με κινήσεις τη συναισθηματική κατάσταση που βρίσκεται ο μαθητής. Μικρά ταξίδια του μυαλού, φανταστικά δημιουργήματα του ανθρώπου για τον άνθρωπο, προσφέρουν απόλαυση και ξυπνούν τον κόσμο των αισθήσεων.

Η αξία της μουσικής για τα ΑΜΕΑ

Η μουσική ευαισθησία δεν έχει σχέση με τη νοημοσύνη και υπάρχει στους ζωντανούς οργανισμούς και φυσικά στον άνθρωπο. Όλοι οι μαθητές αντιδρούν στο άκουσμα μιας μουσικής σύνθεσης είτε έχει λόγια είτε όχι. Τις περισσότερες φορές οι αντιδράσεις που παρατηρούνται είναι σύμφωνες με τις ηχητικές διακυμάνσεις της σύνθεσης.

Το τραγούδι απ? την άλλη ως απλή αφήγηση γίνεται κατανοητό μόνο από ένα μικρό ποσοστό μαθητών κι αυτό αυτόματα οδηγεί σε διακρίσεις και δυσκολεύει την επικοινωνία. Κύριο μέλημα του εκπαιδευτικού είναι να ανακαλύψει μουσικούς κώδικες επικοινωνίας.

«Χωρίς μουσική η ζωή θα ήταν ένα σφάλμα»
Νίτσε