Οι αρμοδιότητες του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού στην Ειδική Αγωγή είναι:

1. Υποβοηθούν τους μαθητές στις βασικές τους ανάγκες, όπως στη χρήση τουαλέτας, ατομικής υγιεινής, καθαριότητας, αλλαγής ρούχων, σίτισης και γενικά στην αυτοεξυπηρέτησή τους. Σε εξαιρετικά δύσκολες και ιδιαίτερες περιπτώσεις μαθητών, έχουν τη συνδρομή και  του λοιπού προσωπικού  του σχολείου.

2. Συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων και ακολουθώντας το ημερήσιο πρόγραμμα του σχολείου, απασχολούν δημιουργικά τους μαθητές και ενθαρρύνουν τη συμμετοχή τους στις διάφορες δραστηριότητες παιδαγωγικού και ψυχαγωγικού περιεχομένου μέσα και έξω από την τάξη.

3. Βοηθούν στην αποβίβαση και επιβίβαση των μαθητών στα σχολικά λεωφορεία, (δεν τους συνοδεύουν στα δρομολόγια), συνεργαζόμενοι με τους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς,

4. Συμμετέχουν στις συνεδριάσεις του συλλόγου προσωπικού του σχολείου και διατυπώνουν τις απόψεις τους για θέματα που εμπίπτουν στην αρμοδιότητά τους ή είναι γενικότερου ενδιαφέροντος.

5. Επικοινωνούν με τους γονείς , με τη σύμφωνη γνώμη του διευθυντή, ενημερώνοντάς τους για θέματα διαβίωσης των μαθητών στο σχολείο και τους  προτείνουν τρόπους στήριξης και καθημερινής φροντίδας στο σπίτι, αντίστοιχους με αυτούς που εφαρμόζονται στο σχολείο.

6. Εξαιρούνται  από τις εφημερίες του σχολείου λόγω της ιδιομορφίας που παρουσιάζει το εργασιακό τους πρόγραμμα, το οποίο μπορεί να  διαφοροποιείται εξαιτίας των μη προβλέψιμων αναγκών των μαθητών, εάν αυτό κριθεί απαραίτητο από το σύλλογο προσωπικού του σχολείου.

7. Παρευρίσκονται και προσφέρουν τις υπηρεσίες στους μαθητές κατά τις ώρες λειτουργίας του σχολείου.