Σήμερα στο χώρο των επιστημών του ανθρώπου και ιδιαίτερα των επιστημών της αγωγής έχει διαμορφωθεί ένας δυναμικά εξελισσόμενος διεπιστημονικός κλινικός τομέας , εκείνος της ειδικής αγωγής, ο οποίος έχει ως αντικείμενο έρευνας την σωματική και ψυχική υγεία , την αγωγή, την ειδική επαγγελματική εκπαίδευση και την κοινωνική ένταξη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Κάθε παιδί έχει εξατομικευμένη συνάντηση με τον ψυχολόγο και ακολουθείται ένα πρόγραμμα παρέμβασης ανάλογα με τις ανάγκες του παιδιού. Πρωταρχικός στόχος είναι η ψυχολογική υποστήριξη των μαθητών, στην οποία δίνεται ιδιαίτερη έμφαση :

  • στην ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας
  • στην αναγνώριση, έκφραση και χειρισμό συναισθημάτων
  • στις διαστάσεις της αυτοαντίληψης και αυτοεκτίμησης
  • στην αντιμετώπιση αγχογόνων καταστάσεων
  • στην διαδικασία επίλυσης συγκρούσεων
  • καθώς και στην έννοια της διαφορετικότητας

Εκτός από τις εξατομικευμένες συναντήσεις, πραγματοποιούνται ομαδικές δραστηριότητες προκειμένου να ενισχυθεί η κοινωνικοποίηση των παιδιών μέσα από τη δυναμική της ομάδας.

Σε τακτά χρονικά διαστήματα γίνεται αξιολόγηση της πορείας των μαθητών και ανανέωση του ατομικού φακέλου του κάθε μαθητή.

Μέσα στα πλαίσια αυτής της συνεργασίας σημαντικό ρόλο έχει η δημιουργία σχέσης εμπιστοσύνης τόσο με το παιδί όσο και με τον γονέα. Γι’αυτόν ακριβώς το λόγο υπάρχει συχνή επικοινωνία με το οικογενειακό περιβάλλον και ενημέρωση για την πορεία των παιδιών. Τέλος υπάρχει στενή συνεργασία με το εκπαιδευτικό και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου.