Τo μάθημα της Ελληνικής γλώσσας, διδάσκεται όπως ορίζεται από το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών των Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ).

Η διδασκαλία του μαθήματος αυτού αποσκοπεί:

  • στη συντήρηση κάποιων βασικών κατεκτημένων δεξιοτήτων (όπως της ανάγνωσης και της γραφής),
  • στη βελτίωση γενικά των γνωστικών και μαθησιακών ικανοτήτων του – της κάθε μαθητή – τριας,
  • στην ολόπλευρη ουσιαστικά ανάπτυξη των ικανοτήτων τους, ανάλογα με το νοητικό τους επίπεδο και τις ανάγκες τους,
  • στην ανάπτυξη της ικανότητας χειρισμού τόσο του προφορικού, όσο και του γραπτού λόγου,
  • στην ενδυνάμωση της επικοινωνιακής τους ικανότητας και της συναισθηματικής τους ανάπτυξης,
  • στην ανάληψη πρωτοβουλιών και υπευθυνοτήτων,
  • στην τόνωση της αυτονομίας, της αυτοεκτίμησης και του ελέγχου τους,
  • στην ενίσχυση της συναισθηματικής τους σταθερότητας και της θετικής στάσης τους, μειώνοντας την αποτυχία που πιθανά να έχουν εισπράξει στα προηγούμενα σχολικά πλαίσια και τέλος,
  • στην κοινωνικοποίηση, την κοινωνική προσαρμογή, την ομαλή ενσωμάτωση και τη συμμετοχή όλων των μαθητών ? τριών μας στο κοινωνικό γίγνεσθαι.

 Η ύλη που διδάσκεται είναι συγκεκριμένη.  Ανανεώνεται όμως διαρκώς  μέσα από την ανίχνευση νέων δυνατοτήτων των μαθητών-τριών και μέσα από την επικοινωνία και ανταλλαγή απόψεων, ιδεών, προβληματισμών, εμπειριών και βιωμάτων με τους υπόλοιπους συναδέλφους, αλλά και τους γονείς των παιδιών και προσαρμόζεται ποσοτικά και ποιοτικά στις ικανότητες και τις ανάγκες των μαθητών -τριών του κάθε τμήματος.  Οι θεματικοί άξονες του μαθήματος επίσης ποικίλλουν κι ανανεώνονται ανάλογα όχι μόνο των ικανοτήτων και των αναγκών του μαθητικού μας δυναμικού, αλλά και των αξόνων των άλλων μαθημάτων, με αποτέλεσμα να συνδέονται όλα τα μαθήματα και να επιτυγχάνεται στο μέγιστο δυνατό βαθμό η διαθεματική προσέγγιση του κάθε θεματικού πεδίου.  Σε κάποιους μάλιστα μαθητές παρέχεται και εξατομικευμένη διδασκαλία, προκειμένου να ενισχυθούν μαθησιακά εκεί που αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες δυσκολίες.

Πέρα όμως από τη θεωρητική γνώση, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην παροχή βιωματικής γνώσης, προκειμένου οι μαθητές μας να καταφέρουν να εφαρμόσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες που κατέκτησαν και κατακτούν στην καθημερινή τους ζωή, όπως:

  • η ανάγνωση, κατανόηση και συμπλήρωση αιτήσεων, υπεύθυνων δηλώσεων, άρθρων κ.α.,
  • οι επισκέψεις σε δημόσιες υπηρεσίες, καταστήματα (συνήθως στα πλαίσια των σχολικών μας εκδρομών) με σκοπό την ενίσχυση της κοινωνικοποίησής τους αρχικά, αλλά και της εξοικείωσής τους με τις συναλλαγές που γίνονται στον εκάστοτε χώρο,
  • η αναγνώριση και αποκωδικοποίηση βασικών σημάτων, συμβόλων και λέξεων που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητά μας,
  • η ανάγνωση, κατανόηση και επεξεργασία αγγελιών, ενημερωτικών /  διαφημιστικών κειμένων, τουριστικών οδηγών κ.α.
  • η χρήση του τηλεφωνικού καταλόγου αλλά και των τηλεφώνων έκτακτης ανάγκης κ.α.

Η αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας λοιπόν, ενισχύεται αρχικά από την ομοιογενή κατανομή των μαθητών-τριών σε κάθε τάξη (η οποία βέβαια γίνεται με την έναρξη κάθε σχολικής χρονιάς ύστερα από εκπαιδευτική αξιολόγηση) καθώς επίσης, από την ευελιξία και ποικιλία τόσο της ύλης, όσο και από την εφαρμογή ποικίλων μεθόδων διδασκαλίας και διαθεματικών ομαδικών εργασιών – δραστηριοτήτων μέσα στην τάξη, προσπαθώντας το μάθημα να αποτελεί πέρα από όλα τα άλλα και διασκέδαση.